סיור ראשון בבאר טוביה


***** בשבת האחרונה אירחנו במושב קבוצת מטיילים מחיפה. להלן המכתב שכתבה לנו מדריכת הקבוצה וכן מספר תמונות   מהאירוע. את כל התמונות תוכלו לראות באתר, בגלריה "אלבומי אירועים". להנאתכם.


מטיילים לבאר טוביה עם לאה פופר


לכם חברי באר טוביה אני רוצה להגיד תודה

שמי לאה פופר מרצה לאומנות שימושית מורת דרך בונה ומדריכת טיולים בדגש אתנוגרפיה , אמנות מלאכות מסורתיות ומפגשי אמנים בארץ ובעולם. אחת המטרות העיקריות שלי היא לתת במה של כבוד לאנשי ההתיישבות העובדת אשר לצערי הרב במקומות רבים גם אובדת. פניתי לאילנה יוגב הנפלאה ברעיון לבנות ימי טיול היוצאים ממושבי תנועת העבודה ובנויים עם אנשי היישוב. אילנה הפנתה אותי ליעל רחמילביץ'. מכאן החל מסע מרתק אשר יעל בנתה והובילה להכרות עם אנשי היישוב. לאחר בדיקות רבות של המסלול הנכון לכולם. הגעתי ביום שבת 9.11.13 לטיול הראשון. המטיילים היו קבוצה ממטיילי "אוהבי ארץ-ישראל" כל אחד מהם היה חלק מתהליכי הקמת המדינה. מיעוט המשתתפים נבע מהשאלה "מה יש לעשות בבאר טוביה"?. בסיומו של היום הם כבר הבינו את התשובה.

 

המתנדבות - יעל , מיכל נאור ותמי בן יעקב הובילו אותנו לכל אורך היום. אל תשכחו זה יום שבת ולכל אחת מהן יש משפחה, מחויבויות. אבל כולן הקדישו את היום כולו לנו. לאחר הדרכת הדרך המשטרה ואנדרטת מבצע חסידה נכנסו ליישוב. התחלנו במפגש מרגש עם חנה בארכיון. חנה בחוכמתה וצניעותה העבירה את רוח המקום ועוררה התרגשות. הארכיון אכן מאפשר דרך הצילומים , בעיקר של חורבן היישוב להבין את ההתעקשות הגדולה וההתמדה לחזור ולעלות על האדמה. המשכנו למפגש עם קריסטין אשר אני קוראת לה "הנסיכה השבדית". יפה להלל, מסבירת פנים חיכתה לנו עם שולחן ערוך מכל טוב  ופינת ישיבה על רהיטי תנועת הארטס אנד קרפט  שאספה במולדתה הרחוקה הנמצאת כל הזמן בליבה. אכן אירופה בלבנט. המשכנו אל בית העם למפגש עם דודיק בן יעקב. את דודיק אתם מכירים. היסטוריה מהלכת מלאת חן וטעם אשר התעקש לא לפרט איך התאהב באשתו. המשכנו לסיפורו של בית העם והאנדרטה. איריס פרי, אמנית הקרמיקה המוכשרת, פתחה לנו את עולמה היוצר. יצאנו לאוויר הצח וחיכתה לנו ההפתעה של תיבת הנגינה. כמה משמח היה כאשר אבי עדי עם הקוקו, הכובע וצחוק הילד הסיר בהינף את הבד ולעיני המטיילים נתגלתה תיבת הנגינה. צבעונית, תמימה מעוררת נוסטלגיה. סיימנו את היום עם האמן גרשון היימן. טיילנו בגן נעמי , בסטודיו ובביתו. הבית המעוגל ופניה מסבירות הפנים של פנינה סגרו עבורנו יום של מפגשים מרגשים עם אנשי באר טוביה.

 

אני מבקשת לאמר לכם תודה. לכל אחד מאנשי היישוב המיוחד הזה. על כל מה שתרמתם לתהליכי הקמת המדינה מהעלייה הראשונה עד היום. על רוח הקהילה הטובה המרחפת מעל ליישוב. ולכל האנשים אשר עשו יד אחת כדי לתת לנו, הזרים הבאים להציץ לעולמכם, שעות של גילוי, חוויה ותשובה לשאלה "מה יש לראות בבאר טוביה"? התשובה היא "מכל טוב-יה".

להתראות בדרכים הטובות בטיולים הבאים.

                                                                                                                                    לאה פופר